söndag 15 april 2012

Sömnad

Igår drog jag fram min kära vän symaskinen och sydde om ett par mammabyxor så att de skulle passa min allt större bakdel. Själva byxorna är inte särskilt snygga, men funkar för hemmabruk.
Jag sydde även en bärsjal till lilla shoe, svart med regnbågsfärgad söm. Finns det något finare än regnbågsfärgat?!
Sjalen blev bra, gick fort att få klart. Om du vill ha en eller känner någon som vill så tar jag emot beställningar. :)

Idag tänkte jag ge mig på att sy en liten klänning i Leo-tyg om jag hittar tröjan jag tänk klippa sönder.

Vi ska snart bege oss till Skärholmen, är det tänk. Jag hoppas att där finns något vettigt så jag slipper känna mig så urbota stor och ful.

2 kommentarer:

  1. Hallå Snäckan!!

    Vad duktig du är som syr :)
    Hur länge kan man ha barnen i bärsjal? Tror du jag har användning av en till Z?

    Jag skulle nog vilja ha en... skulle nog behöva en medföljande instruktionsbok ;) Finns kanske att hitta på nätet?..

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. och du förresten... Du är vacker. Både utanpå och inuti!!

    SvaraRadera