tisdag 17 april 2012

Hos barnmorskan

Gick allt bra. Bevis växer perfekt, hjärtat låter perfekt osv. :) hon lägger ribban tidigt...
Med mig var det lite värre, barnmorskan skrev bums en tid till doktorn för koll av sammandragningarna. Så nu tänker vi över livet här hemma; vad ska man skära ner på, och hur mycket? Ska man ge sig på att jobba färre timmar, eller kommer det bara innebära högre tempo de timmar man jobbar?
En titt i kalendern visar ett snitt på två läkarbesök i veckan, antingen för egen del eller med barnet. Då med tre timmar restid TOR till jobbet, eller i värsta fall 4,5 om jag måste åka fram och tillbaka. Förra veckan hade jag en sån dag! Resa 4,5 timme: jobba 3 timmar. Värt?

Nu tänker jag äta marängsviss! Gino är sjuk igen... Vi funderar på om det är marsvinen som triggar männens sjukdomar.

(10 min, 4 sammandragningar. Fast jag har just badat så det gör i alla fall inte ont)

Idag på tåget hem tänkte jag på min underbare, skitjobbige man och hur mycket jag älskar honom.

Nu skickade han ett sms från sitt rum för att påminna mig om ett mail jag måste skriva.

1 kommentar:

  1. Vad FIIIIN du är, strålar om dig!!! <3 Lova mig att ta det lugnt nu och se till att din ohängde karl sköter om saker hemma så du får lugn&ro.

    SvaraRadera